14. 11. 2017. / nacionalist.rs

Руски Су-34 – вишенаменски ловац-бомбардер

Су-34 је вишенаменски ловац-бомбардер направљен за нападе на копнене циљеве у свим временским условима, дању и ноћу.

Фото: news2.ru

Су-34 је створен као замена за бомбардера Су-24, а дизајнери су узели у обзир и присуство великог броја ловаца четврте генерације код потенцијалних непријатеља.

Због тога је авион способан да не само да гађа циљеве на земљи, већ и да води ваздушну борбу.

Историја стварања

Основни Су-34 модел је тешки ловац Су-27, али су направљене озбиљне промене у дизајну.

Пре свега, промене су се тицале кабине: пилоти седе један поред другог, а не један иза другог. Ово олакшава рад и комуникацију чланова посаде.

Тражена је повећана „борбена жилавост“ авиона, с посебним акцентом на високој заштити пилота, на основу негативног искуства из ратних сукоба у Авганистану. Резултат тога, на авиону Су-34 је кабина пилота у „кади“ од титанијума.

Осим тога, авион је дизајниран као „уздужни триплан“, што је побољшало његову маневарску способност.

Поредећи авион Су-34 са пројектима у оквиру породице авиона Су-27, практично су задржане контуре крила и репних површина авиона, а остало је све углавном различито.

Први лет је направљен 13. априла 1990. године, али је тешка економска ситуација у земљи дозволила да се започне производња тек 2008. године.

Укупно је више од 100 бомбардера у служби.

Занимљиве чињенице

– Због карактеристичног облика предњег дела, војници су му дали надимак „паче“;

-У току свог развоја авион је носио неколико имена што је доводило у конфузију многе љубитеље и познаваоце авиације. На почетку авион је носио ознаку Су-27ИБ, затим интерни назив Т10Б, на париској изложби Ла Бурже авион је представљен као Су-32ФН морнарички ловац, да би на крају добио званичну ознаку Су-34. Сматра се да је намерно у почетку представљан као морнарички авион, у циљу заваравања;

– Предњи радар је способан да открије земаљске и ваздушне циљеве на удаљености до 250 км, а авион на четири циља може да пуца истовремено;

– Радар у позадини између мотора омогућава детекцију напада у задњој хемисфери;

– Носи средства РЕВ-а, што смањује вероватноћу пораза Су-34 од стране система са радарским усмеравањем око 30 пута;

– Због овога бомбардер се може користити и као авион за радиолокациону борбу;

– Кокпит је довољне величине да омогући пилотима да у потпуности устану и “истегле се” током дугог лета, а фотеље су им опремљене системом електричне масаже;

– Између седишта има довољно простора да један члан посаде може да легне.

– Пилоти могу да кувају храну у микроталасној, иза седишта посаде постоји чајна кухиња и тоалет.

Карактеристике

Дужина: 23.3 м

Распон крила: 14.7 м

Висина: 6,09 м

Максимална узлетна тежина: 45.000 кг

Максимално борбено оптерећење: 9000 кг

Мотор: 2 × Двопроточна турбомлазна мотора АЛ-31Ф-М1

Максимална брзина: 2200 км/ч (1,8 М)

Борбени радијус: 1100 км

Практични плафон лета: 17.000 м

Извор: glasmoskve.rs

loading...